למעט מאוד אנשים היום אין רכב משוכלל. הטכנולוגיה והקדמה ייצרה עבורנו את כלי הרכב המשוכללים והנוחים ביותר. מי שבאמת אוהב את תחום הרכב, יוכל ללמוד בלא מעט מוסדות ללימודי הנדסת רכב. הנדסת רכב, הינו מקצוע חשוב ומבוקש מאוד וישנו גוף המפקח על ההכשרה וההסמכה של ההנדסאים בישראל. אם שמעתם על המה"ט – המכון הממשלתי להכשרה בטכנולוגיה ובמדע שכפוף למשרד התמ"ת. כל מי שמעוניין להיות מוסמך כהנדסאי, יהיה חייב לעמוד בכל הדרישות של אותו גוף האחראי ללימודים אלה.
ללמוד את הידע התיאורטי המעשי
מסלול הלימודים של הנדסת רכב, מקנים ידע תיאורטי ומעשי על מנת להכשיר את הסטודנטים לשליטה ולהבנה של מערכות רכב מכניות, הידראוליות ופניאומטיות, המשותף הוא שכל המערכות הללו ממוחשבות, ומהנדס הרכב חייב לדעת כיצד לתפעל, לתקן ולשפר את מערכות הרכב. על מהנדסי הרכב, להיות מסוגלים להתמודד עם ההתפתחויות הבלתי פוסקות בחידושים הקשורים בענף הרכב. הנושאים שיילמדו בתחום הנדסת הרכב יהיו: תורת הרכב, תורת המנוע בקרת אקלים, הידראוליקה, חלקי מכונות, תכנון וניהול מוסכים, אבחון תקלות ועוד. כל מי שיש לו אוריינטציה טכנולוגית ואהבה לתחום הזה יוכל בתוך שנתיים של לימודים, לרכוש מקצוע נדרש, מבוקש שיש שכר רב בצדו.
אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות
מי שיסיים את לימודי הנדסת רכב, תהיינה לו אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות כמו למשל: השתלבות כהנדסאי רכב במוסכים, במחלקות רכב, ובמשרדים העוסקים בתחום. יש מהנדסי רכב המעניינים לנהל מוסך כעצמאים או כשכירים ויש שיהיו מעוניינים להיות מנהלי הדרכה בתחום הרכב. המשכורת ההתחלתית של מהנדס רכב כשכיר היא בין 11,000-12,000 ₪ לחודש וכמובן שעם הניסיון והזמן המשכורות עולות. מי שיהיה מעוניין לפתוח מוסך, כמוגן שבתור עצמאי ההכנסה תהיה הרבה יותר גבוהה. לימודי הנדסאי רכב ומכונאי רכב, הם רק ההתחלה. מי שיהיה באמת מעוניין להתקדם מבחינה מקצועית, יוכל לבחור בין הנדסת מכונות, ולימודי חשמל ואלקטרוניקה או הנדסת מחשבים, יש כאלה שיוכלו להמשיך גם בהשתלמויות השונות כמו קצין בטיחות תעבורה או שמאי רכב.